Grieghallen

Noresmessen finner sted i Grieghallen (Dovregubbens Hall), Bergen.

Informasjon om messelokalet

Høyde: Varierer fra 4,10 meter til 4,90 meter.

Gulv underlag: Betongdekke dekket med Epoxy.

Tilgjengelig utstyr: 2 stk. jekketraller vil være tilgjengelig under opp-, og nedrigg.

Rigg og varelevering

Opprigg
Av stand vil være mulig i følgende tidsrom:
Mandag 19. september kl. 10.00-19.00
Tirsdag 20. september kl. 08.00-12.00

Nedrigg vil være mulig i følgende tidsrom:
Tirsdag 20. september kl. 16.30-19.00
Onsdag 21. september kl. 08.00-12.00

Varelevering
Alle vareforsendelses skal gjøres til TL Logistikk som er Nores og Grieghallens samarbeidspartner for varehåndtering for Noresdagen. TL vil sørge for at alle mottatte forsendelser blir transportert og plassert på riktig stand til riktig tid. TL ordner også med uttak av utstillergods ved messens slutt, samt retur til lager hvor godset vil være klar for henting eller blir sendt i retur i henhold til avtale.

Ordrer via Vinhuset vil også bli håndtert av TL Logistikk. TL Logistikk tilbyr også å pakke ut og rigge opp stand etter avtale. Alle leveranser må merkes med "Noresdagen 2022", stand-navn, nummer og antall kolli. Varer og utstyr må også merkes tydelig med bedriftens navn og kontaktperson med telefonnummer både for levering og henting. Viktig med informasjon om varer som skal på kjøl eller frys.

Priser
Fra TL sitt varemottak til Grieghallen/plassert på stand):
1/2 Pall/1Pall: 875,- per forsendelse.
2 Paller/CDM: 950,- per forsendelse. 
3 Paller/CDM: 1000,- per forsendelse.
Lagring av tomt gods: 425,- per pall/CDM.

Leveringsadresse
Adresse: Hjortlandsvegen 1, 5135 Flaktveit

Deadline for levering av materiell er torsdag 15 september.

 

Matsvinn fokus
Nores skal ha et stort fokus på matsvinn på Noresdagen 2022, og sammen sikrer vi minst mulig matsvinn og at all mat fra messen kommer til nytte.

Avfallshåndtering

Grieghallen har sortering av restavfall, papp, plast. 

 

Medvind Eventbyrå

TL Logistikk

TL Logistikk/ Vinhuset
Alle vareforsendelses skal gjøres til TL Logistikk som er Nores og Grieghallens samarbeidspartner for varehåndtering for Noresdagen. Se mer informasjon lengre ned under " Rigg og varelevering"
TL Logistikk:
Deadline for levering av materiell: 15 september - HUSK å send deres materiell i tide for mottak i Bergen senest 15. september!
Vinhuset:

Deadline for bestilling av varer: 13 september, kl. 12:00

Bergen Expo
Bestilling av alt ekstra utstyr som ikke er inkl. i standpakken.

Deadline for endringer / bestillinger: 9. September.

25 % tillegg etter 19. august

50 % tillegg fra 17. september

Bondoni

Dersom du ønsker dekor på stand er Bodoni behjelpelige med design og forslag til utforming av standen slik at dere framstår på en profesjonell måte. Har dere ferdig design kan vi produsere tekstilduker til dette, og vi hjelper dere gjerne med å velge inventar som passer inn i uttrykket på standen.

 

Deadline: bestilling av tekstilprint: 31. august.

Deadline: bestilling av print på plater til stand: 9. september.

GRAND = 36 KVM - 6x6 meter
PREMIUM DOBBEL = 28 KVM - 7x4 meter
PREMUIM = 14 KVM - 4x3,5 (kun stand: 13-16 som er 7x2 meter / 78-79 er 6x3 meter)
STANDARD = 6 KVM - 3x2 meter


Alle større stands som kun har bakvegg, kommer ha behov for støtte stolpe/ramme for stabilitet, dette blir plassert med 1-3 meter utefra hva som passer best. Fast lengde på stolpe er: 1,2 eller 3 meter / ramme rundt stand. Vi minner om at messeteppe ikke er inkl. i årets messe.

Ta gjerne kontakt med Medvind på e-post hvis dere trenger avklaring: Nores@medvind.no

FELLES
Vinglass og isbiter (behov må meldes inn via påmelding)
Kjølerom tilgjengelig 
Kjøkken tilgjengelig
App med utstillerinformasjon

Høyde på messevegger er = 2,5 meter x 0,99 meter
Bord som er inkl. i standpakker = 120x60 med hvit duk

Image Of Why
Image Of Why
Image Of Why

Matsvinn

NORGE SKAL HALVERE MATSVINNET

- Sammen sikrer vi minst mulig matsvinn og at all mat fra messen kommer til nytte.

Nores har inngått samarbeidsavtale med Matvett AS, som er matbransjens selskap for å forebygge matsvinn og som har med seg viktig erfaring fra å ha ledet KuttMatsvinn2020-prosjektet i 4 år i serveringsbransjen. Sammen skal vi sette fokus på Kutt Matsvinn mot 2030. For å lykkes er det viktig at alle bidrar. Vi vil utfordre både utstillere, besøkende og oss selv som arrangør.

Utstillere
Vi vil oppfordre utstillere til å tenke gjennom hvilket fotavtrykk de hver for seg legger igjen før, under og etter sin deltakelse på messen. Det gjelder hva dere tar med til messen, innhold og volum, hvordan maten oppbevares/kjøles under messen, og hva som gjøres med overskuddsmat og andre materialer etter messen. For å beregne riktig mengde ved matservering på stand, vil vi i forveien informere om antall påmeldte. 

Besøkende
Kommer til Noresdagen for å se og lære av de beste i klassen, la seg inspirere til å bidra i bærekraftarbeidet og få høre hva KuttMatsvinn 2030 kan bistå serveringsaktørene med for å lykkes i etterkant av messen. 

Oss selv som arrangør
Maksimal tilrettelegging for mat, drikke og renovasjonsavfall. Tilrettelegging så godt det lar seg gjøre for kjøling av mat underveis i messen. Sammen med bl.a. Matsentralen Bergen og BIR (flere aktører vil muligens bli koblet på) skal vi forsøke legge standarden for hvordan dette kan gjøres. Sammen med Matvett oppfordrer vi både leverandører, private og offentlige serveringsaktører til å bli med på KuttMatsvinn2030 og måle sitt matsvinn og jobbe med tiltak. Målet for Nores er å samle så mange som mulig og sammen bli best på å kutte matsvinn. Det er mye kvalitet, effektivitet og økt lønnsomhet i å jobbe riktig i fremtiden.

Skjenkebevilling

Grieghallen har ambulerende skjenkebevilling for alle stands under Noresmessen.
Godkjent spritservering etter kl. 13.00

I'm an image

Vann & avløp

Vann og avløp må avtales på forhånd, med et situasjonskart for den aktuelle standen, slik at Grieghallen kan kvalitetssikre. Grunnregel er at det kun er stands langs hovedveggene som har tilgang til avløp. Vann kan leveres for det meste i hele hallen.

I'm an image

Kjøkken

I messelokalet disponerer vi et enklere kjøkken som kan benyttes til tilberedning av mat. Kjøkkenet inneholder: hurtig oppvaskmaskin, koketopper, stekeovn og arbeidsbenker. Det er ikke noen forhåndsbooking av kjøkkenet.
NB! Hallen har «logiske» brannvarslere så det meste av matlaging skal kunne gå greit. Dersom åpen flamme eller lignende så må ekstra tiltak (eksempelvis vakthold) påkreves.

Det vil også finnes kjølebil og kjøleskap tilgjengelig i messehallen.

I'm an image

Påmelding

Ekstra leverandører som kun skal være med på Noresmessen. Dette gjelder kun for leverandører som har kjøpt standplass.

 

Avbestillingsfrist: 19. august
Avmelding må skje skriftlig pr e-post.

 

 

Messestand til Noresmessen

Image Of Program

Grand
NOK 200 000,- eks. MVA

36 KVM - 6x6 meter

6 stk. Bord
2 stk. Stikkontakt 16A
8 stk. Spotter

4 deltagere til middag og get-together inkludert
Logoprofilering på skjerm i messelokalet og festmiddag Logoprofilering App og utsendelser Logoprofilering registrering og program

Som leverandør av Grandpakke, har dere mulighet til å melde på så mange deltagere dere ønsker. Kostnaden vil være 2600,- (eks. mva) pr person som inkluderer deltakelse på get-together, foredrag messe og festmiddag med underholdning.

Dersom det er leverandører som ønsker å stå sammen, ta kontakt med Erik Strøm i Nores for å høre om muligheter for det. Det kan tilkomme en ekstrakostnad basert på hva som ønskes.

Image Of Program

Premium
NOK 75 000,- eks. MVA

14 KVM - 4x3,5 / 7x2 meter

4 stk. Bord
1 stk. Stikkontakt 16A
5 stk. Spotter

2 deltagere til middag og get-together inkludert
Logoprofilering på skjerm i messelokalet


Som leverandør av Premium pakke, har dere mulighet til å melde på så mange deltagere dere ønsker. Kostnaden vil være 2600,- (eks. mva) pr person som inkluderer deltakelse på get-together, foredrag, messe og festmiddag med underholdning

 

Dersom det er leverandører som ønsker å stå sammen, ta kontakt med Erik Strøm i Nores for å høre om muligheter for det. Det kan tilkomme en ekstrakostnad basert på hva som ønskes.

Avbestillingsfrist: 19. august
Avmelding må skje skriftlig pr e-post.

Image Of Program

Standard
NOK 30 000,- eks. MVA

6 KVM - 3x2 meter

2 stk. Bord
1 stk.
Stikkontakt 16A
3 stk.Spotter

Middag og get-together ikke inkludert



Det er mulig å melde på 2 personer på get-together og festmiddag med standard stand. Pris for get together på Kulturhuset er kr 1000,- pr person for mat og drikke. Pris for festmiddag i Spissen/Grieghallen er 1600,- pr person. Hvis dere ønsker flere deltagere på get-together, foredrag, messe og festmiddag, ta kontakt med Erik Strøm i Nores.